Promowanie marki w sieci to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie ilości klientów, zwiększenie skuteczności marki czy budowanie naszej firmy. W większości przypadków jednak osoby rozpoczynające promowanie się w internecie nie robią tego całkiem świadomie i nie są przygotowane na efekt takiej promocji który często zaskakuje. Na reklamowanie w sieci naszej marki powinniśmy się przygotować w odpowiedni sposób aby reklama internetowa przysporzyła nam wiele korzyści a nie zmartwień i problemów. Jak zatem przygotować markę przed nadchodzącą kampanią reklamową w sieci? O wszystkich szczegółach opowiadamy poniżej.

Duży ruch na stronie

Pierwszym elementem o jakim musimy pomyśleć wdrażając reklamę internetową, jest przede wszystkim duży ruch na stronie. Wiele osób — szczególnie małych marek nie zdaje sobie sprawy że po opublikowaniu szerokiej reklamy w internecie na stronę internetową może napływać duża ilość odbiorców. Często przekłada się to na zablokowanie witryny i niedostępność oraz problemy techniczne gdzie klienci nie mogą sprawdzić oferty marki odchodząc z kwitkiem. Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja gdyż klienci zawiedzeni, którzy nie mogli skorzystać z reklamowanej oferty, przeważnie nie powrócą drugi raz na naszą stronę internetową.

Jeśli zatem chcemy reklamować się w internecie, przede wszystkim powinniśmy upewnić się czy strona internetowa jest w stanie przyjąć wielokrotność obecnego ruchu internetowego. Jest to bardzo częsty mankament, o którym przeważnie dowiadujemy się po fakcie. Aby ustalić tą kwestię należy skontaktować się z operatorem hostingu lub osobą odpowiedzialną za techniczną stronę naszej witryny. Promocję internetowa na dużą skalę warto również wdrażać partiami a nie w jednym punktowym momencie. Dzięki temu będziemy na bieżąco mogli analizować przybywający na naszą stronę ruch i decydować czy chcemy sprowadzić go jeszcze więcej.

Wiele zapytań i kontaktów

Kolejnym elementem o jaki musimy zadbać jeśli chcemy rozpocząć intensywne działania marketingowe w sieci jest przygotowanie się na większą ilość zapytań. Będzie to dużo większa ilość w porównaniu z realnymi klientami, którzy zdecydują się złożyć zamówienie w naszej firmie. Klienci stanowią przeważnie jedynie kilka — kilkanaście procent całej ilości zapytań a wiele osób będzie kontaktowało się z naszą marką chcąc uzyskać informacje na przyszłość lub nie będąc realnie zainteresowanymi daną usługą w tym momencie. Musimy jednak być przygotowani na obsłużenie wszystkich zapytań, które zostaną do nas przesłane.

Przede wszystkim powinniśmy zarezerwować odpowiedni czas i wyznaczyć odpowiednią osobę która będzie odpowiedzialna za obsługiwanie zapytań. Należy również intensywnie monitorować media społecznościowe, skrzynki mailowe czy korespondencję tradycyjną i telefony do naszej firmy. Za wszelką cenę powinniśmy unikać sytuacji w której będziemy reklamowali się i pozyskiwali zainteresowanie potencjalnych odbiorców ale nie będziemy nawiązywali kontaktu z nimi i odbierali go. Brak kontaktu mailowego poprzez formularz czy telefonicznego z daną firmą automatycznie wręcz buduje poczucie niskiej jakości firmy która nie potrafi zadbać o tak proste kwestie. Potencjalnych klientów nie będzie obchodziło również to iż zajmujemy się realizacją wielu zleceń.

Zwiększona liczba zamówień

Sukces z którym musimy się liczyć jeśli uruchamiamy kampanię reklamową w internecie to kolejny element o jakim powinniśmy pomyśleć przed działaniami reklamowymi. Bardzo często działania takie przynoszą nadzwyczaj dobre wyniki dzięki czemu zalewa nas lawina nowych klientów. Powinniśmy zatem przygotować się na zwiększoną liczbę zamówień a także przemyśleć awaryjne rozwiązanie w tej sytuacji. Będzie ona jak najbardziej pozytywna ale zbyt duża liczba zamówień może być również dla nas problematyczna. Przede wszystkim możemy nie wykorzystać potencjału jaki za sobą niesie a część klientów po prostu odejdzie zawiedziona od naszej marki. Trudno jest również naprawić złe wrażenie w postaci niezrealizowania zamówienia na czas w które może pozostać po takiej sytuacji. Często dość trudno później uzyskać klientów z powrotem a w dłuższej perspektywie czasu powinniśmy dbać o każdego klienta gdyż może kiedyś ich nam brakować. Zbyt wiele jednoczesnych zamówień może powodować również obniżenie jakości wykonywania usług np. dostawy, wydłużenie dostawy czy błędy i pomyłki. Powinniśmy zatem szacować z nadmiarem ilość pozyskanych klientów w danej kampanii reklamowej aniżeli niedoszacować takiej ilości aby nie być zaskoczonym lawiną zamówień.

Aby uniknąć takiej sytuacji powinniśmy dowiedzieć się czy istnieje możliwość szybkiego zamówienia towaru którym handlujemy lub czy istnieje możliwość nagłego zwiększenia ilości usług które świadczymy. Powinniśmy też zaopatrzyć się w odpowiednie zasoby ludzkie a także materiały do pakowania przesyłek. Dobrym pomysłem będzie również maksymalne uproszczenie realizacji usług które wykonujemy poprzez wcześniejsze zrobienie tych rzeczy które można zrobić. Będzie to np. porządkowanie magazynu, przygotowanie materiałów do pakowania, zaplanowanie kilku scenariuszy awaryjnych zatrudniających dodatkowe osoby czy maksymalne usprawnienie całego procesu sprzedaży.

Dodatkowe koszty

Rozpoczęcie kampanii reklamowej w internecie choć może być dokładnie wyliczone i nie wymaga od nas bezwzględnie dodatkowych środków ponad te które zaplanowaliśmy, elementem o którym należy pomyśleć są dodatkowe koszty. Reklama w internecie jest procesem dość nieprzewidywalnym i często możemy potrzebować dodatkowych środków na rozszerzenie targetowania, dodatkowe reklamy czy inne możliwości reklamowe.

Rozpoczynając zatem reklamę internetową powinniśmy mieć przygotowane dodatkowe środki które będą służyły nam w razie potrzeby. Jest to szczególnie ważne gdyż często od wydania dodatkowych środków będzie zależała efektywność i skuteczność całej kampanii reklamowej. Od edycji działań reklamowych i wydania dodatkowej sumy pieniędzy może zależeć zatem powodzenie całego przedsięwzięcia i efektywne wydanie całego budżetu reklamowego. Jeśli zatem rozpoczynamy takie działania, powinniśmy mieć przygotowane dodatkowe środki na uzupełnienie lub korektę naszych działań.

Rozpoczęcie reklamowania się w internecie przeważnie oznacza popełnione błędy i nietrafione pomysły reklamowe. Należy się z tym liczyć i nie zakładać, iż wszystkie nasze działania marketingowe będą sprawdzały się świetnie. Jeśli zatem po pierwszej turze reklamy dojdziemy do wniosku że niektóre sposoby reklamy nie wypaliły, powinniśmy mieć dodatkowe środki, aby wdrożyć kolejne tury reklamy, które sprawdzały się najlepiej.

Porządek w działaniach marketingowych

Jeśli zamierzamy rozpocząć internetową promocję marki w sieci, przede wszystkim powinniśmy uporządkować naszą sytuację marketingową. Powinniśmy sprawdzić w jaki sposób do tej pory reklamujemy się w internecie a także podsumować wszystkie działania marketingowe. Powinniśmy wziąć pod uwagę wszystkie rodzaje promocji również te w świecie realnym lub działania promocyjne wykonywane w internecie w sposób nieregularny czy bardzo skąpy. Dzięki temu będziemy mogli zrezygnować ze wszystkich nieskutecznych sposobów reklamy, a także podsumować statystyki, rentowność reklamy czy jej skuteczność. Będą to dobre dane do porównania gdy po rozpoczęciu promowania się w sieci zaczną spływać do nas dane kampanii internetowych. Łatwiej wtedy będzie nam ocenić czy działalność w internecie jest lepsza od dotychczasowych działań marketingowych a jeśli tak to o ile jest bardziej rentowna. Mając uporządkowaną sytuacją marketingową – zamykając wszystkie dotychczasowe działania lub prowadząc tylko te najbardziej opłacalne będziemy mogli również lepiej skupić się na reklamie internetowej a także poświęcić jej tak ważny czas. Jeśli chcemy przechodzić z marketingu tradycyjnego na marketing internetowy, warto robić to w łagodny i usystematyzowany sposób bez drastycznych kroków. Przede wszystkim należy regularnie rozpocząć skuteczną promocję w sieci, która będzie potwierdzona kilkoma tygodniami lub miesiącami regularnego pozyskiwania klientów. Jeśli zatem chcemy wdrażać nowy system reklamy w naszej marce, powinniśmy przede wszystkim uporządkować obecną sytuacją marketingową.