Wybór odpowiedniej agencji marketingowej, która będzie zajmowała się promowaniem naszej marki w sieci nie jest prostym zadaniem. Sprawy nie ułatwia bardzo duża ilość agencji na rynku, które prześcigają się w oferowaniu atrakcyjnych usług. Jest to jednak bardzo ważny wybór, od którego zależy jak skutecznie i efektywnie będzie reklamowana nasza marka. W tym tekście prezentujemy najważniejsze elementy o jakich należy pamiętać, gdy wybieramy agencję marketingową, a także podpowiadamy jak wybrać tą najlepszą.

Agencji marketingowych możemy szukać dosłownie wszędzie. Podstawowym miejscem jest wyszukiwarka Google oraz Google Maps jeśli wyszukujemy agencji działających lokalnie. Możemy szukać ich też na Facebooku, a także na LinkedIn, forach i profilach tematycznych związanych z marketingiem internetowym.

Oferta agencji marketingowych

Gdy mamy już określoną szeroką pulę agencji marketingowych z którymi możemy współpracować, należy porównać ich oferty. Przede wszystkim muszą one uwzględniać te wszystkie elementy z których chcemy korzystać, promując się w internecie. Wybór odpowiedniej oferty jest kluczowy. Tanie czy bardziej renomowane agencje, które nie spełniają naszych oczekiwań nie pomogą nam skutecznie promować naszego biznesu internetowego w sieci.

Gdy w puli pozostaną już jedynie agencje marketingowe spełniające nasze oczekiwania pod kątem oferty, powinniśmy również zapoznać się z dodatkowymi usługami, które świadczą. Im szerszy ich zakres tym lepiej dla nas jako klientów, gdyż w długim okresie często będziemy korzystali z innych usług marketingu internetowego. Jeśli będziemy mogli zamówić je w naszej podstawowej agencji marketingowej, która zajmuje się promocją naszej marki, będzie to bardzo wygodne i opłacalne rozwiązanie.

Opinie i renoma

Kolejnym etapem wybierania najlepszej agencji marketingowej jest sprawdzenie opinii oraz renomy poszczególnych marek. Możemy robić to w różnych miejscach np. na mapach Google, w katalogach biznesowych, na forach czy portalach tematycznych związanych z digital marketingiem czy prosząc o radę — naszych znajomych lub partnerów biznesowych. Sprawdzając opinie agencji marketingowych, zawsze należy robić to w wielu niezależnych źródłach, a także bazować na dużej ilości naturalnych pozytywnych ocen. W sieci dość łatwo manipulować ocenami i opiniami dlatego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na weryfikację agencji marketingowych. Możemy zrobić to poprzez np. skontaktowanie się z byłymi klientami agencji, które często chwalą się wieloma realizacjami i współpracami na swojej stronie internetowej. Dzięki temu dowiemy się, w jaki sposób agencja prowadziła marketing internetowy danej marki oraz czy jest godna zaufania.

Wybierz agencje na swoją kieszeń

Jeśli w naszej puli znajduje się kilka agencji marketingowych, które spełniają nasze oczekiwania i są wiarygodne, najlepszym rozwiązaniem, jest wybranie tej atrakcyjnej cenowo. Koszty mają bardzo duże znaczenie w biznesie oraz promocji internetowej, a wybranie najtańszej agencji spełniającej nasze wymagania pozwoli zaoszczędzić nam spore środki. Będziemy mogli przeznaczyć je na większy zakres promocji i reklamować się dzięki temu jeszcze skuteczniej. Dobrym pomysłem jest poproszenie o indywidualną wycenę wszystkich działań, gdyż często poszczególne agencje marketingowe, mogą oferować atrakcyjniejsze stawki niż w standardowym cenniku np. z uwagi na dużą ilość zamawianych usług. Warto również próbować negocjować cenę, a w wielu agencjach marketingowych będzie to możliwe.

Drobne elementy wpływające na jakość współpracy

Szukając najlepszej agencji marketingowej na rynku, warto również zwrócić uwagę na drobne elementy, które nie wydają się istotne, ale które w rzeczywistości mają spory wpływ na komfort współpracy. Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić, jak szybko odpowiada dana agencja marketingowa. Pozwala to w przyszłości zaoszczędzić sporo czasu, a także wpływa to na komfort współpracy. Możemy również upewnić się, co do formy współpracy z agencją marketingową, częstotliwości raportowania czy możliwości kooperacji. Rozmowa z przedstawicielem agencji na temat szczegółów współpracy z pewnością da nam wiele informacji. Poszczególne agencje, mogą współpracować w bardzo różny sposób z klientami działając zarówno elastycznie jak i odcinając całkowicie klienta od procesu promocji marki w sieci. Poznanie zasad współpracy przed podpisaniem umowy z pewnością zaoszczędzi nam rozczarowań czy pozwolił wdrożyć taką wizję współpracy z agencją marketingowąna jakiej nam zależy.